Genotipare interleukină 28B (IL28B)

HyBeacon Real-Time PCR
    sânge integral EDTA (tub primar)
    7 zile la 2-8°C, > 7 zile la -20°C
    1/săptămână
  • Formulare de consimțământ
  • Observații

Este necesară completarea formularului de consimțământ.

Generalităţi

Conform ultimelor date din literatura de specialitate, polimorfismul regiunii ce codifică interleukina 28B are un rol important în stabilirea prognosticului hepatitei C, atât la pacienţii netrataţi, cât şi la cei aflaţi sub tratament.

Astfel, în urma studiilor clinice efectuate, s-a observat că persoanele infectate cu virus hepatic C care prezintă genotipul homozigot IL28-CC, au o probabilitate de două ori mai mare de a elimina virusul spontan, comparativ cu cei care sunt homozigoţi pentru alela T (IL28-TT). De asemenea, prezenţa acestor alele poate influenţa răspunsul la terapia cu Peginterferon-alfa şi Ribavirina.

Pacienții cu genotip IL28B-CC au prezentat o rată a răspunsului viral susţinut (SVR-sustained virologic response) de două ori mai mare decât purtătorii variantei TT.

Rata de clearance spontan a virusului HCV a fost semnificativ mai ridicată la subiecţii cu genotip CC. Modul în care acest polimorfism influenţează răspunsul imun al organismului la infecţii este dependent de secreţia de IL 28B.

Pe viitor identificarea polimorfismelor IL 28B, alături de alte investigaţii de laborator, poate avea valoare predictivă în ceea ce priveşte răspunsul la tratament şi poate deveni astfel, un instrument pentru personalizarea terapiei infecţiei cu virus hepatitic C.