Alergia - o problemă de sănătate!

Una din patru persoane suferă de alergie, dar, de cele mai multe ori, pacienții nu consultă medicul. Astfel alergia reprezintă una dintre cele mai frecvente afecțiuni din zona industrializată.

Simptomele pot varia în intensitate, severitate și se pot manifesta sezonier sau zilnic în funcție de prezența alergenului cauzator.

Majoritatea persoanelor afectate se obișnuiesc cu simptomatologia și nu consideră necesar consultul medical în vederea stabilirii unui diagnostic adecvat – care este important pentru administrarea unui tratament optim și pentru îmbunătățirea calității vieții.

Care sunt simptomele unei alergii?

Reacțiile alergice pot afecta diferite organe și sisteme, cele mai frecvent implicate fiind:

• Pielea: erupții tegumentare (urticarie) în urma contactului cu alergenul (de ex. bijuterii, îmbrăcăminte, produse cosmetice etc.)
  • Nasul: rinită alergică - prurit (mâncărime), strănut, secreții nazale apoase
  • Ochii: prurit, lăcrimare
  • Tractul digestiv: dureri abdominale, diaree, vărsături
  • Tractul respirator: dificultăți respiratorii

Prezența acestor simptome nu este suficientă pentru a stabili diagnosticul de alergie!

analize medicale pentru alergii

Cum puteți afla la ce sunteți alergic?

Stabilirea unui diagnostic poate fi critic. Cum putem stabili dacă simptomatologia se datorează unei alergii? Iar dacă este vorba despre o reacție alergică, care este cauza?

Toate simptomele și cauzele posibile ale unei alergii trebuie investigate.

O simplă analiză medicală de sânge poate determina dacă sunteți alergic sau nu și care este agentul cauzator. Acest test poate de asemenea să excludă o alergie. Substanțele la care sunteți expus în viața de zi cu zi sunt cele care dictează alergenii necesari testării. Totuși unii alergeni sunt mai frecvent implicați în producerea reacțiilor alergice.

Se vor lua în considerare și următorii factori favorizanți:

• Vârsta dumneavoastră
  • Zonă geografică și mediul în care locuiți (animale, hobby-uri)

Vezi Analize medicale - Alergologie