Iarna se numără metodele de protejare a imunității

Odată cu venirea sezonului rece, capacitatea sistemului nostru imunitar de a se apăra împotriva virușilor și infecțiilor scade, iar corpul este mai susceptibil la răceli, gripe și alte afecțiuni de sezon. Chiar dacă avem un sistem imunitar puternic, iar analizele medicale se află în parametri normali de fiecare dată, anumiți factori externi pot surprinde sistemul imunitar și îl pot destabiliza. Spre exemplu, o vacanță exotică, oricât de îmbietoare este, mai ales în toiul iernii, destabilizează termostatul intern al corpului în momentul trecerii de la +30 grade C la -10 grade C în decurs de câteva ore. De asemenea, după ședințele de saună sau băi termale, este bine să existe o perioadă de acomodare cu temperatura rece de afară, deoarece trecerea bruscă de la o temperatură la alta poate bulversa sistemul imunitar.

În plus, deoarece iarna, fructele și legumele sunt mai greu de integrat în dieta zilnică, acest lucru poate devitaminiza corpul și slăbi sistemul imunitar. Practic, în lipsa nutrienților necesari și a unui mediu stabil și sănătos, sistemul imunitar este expus factorilor patogeni din exterior.

Pentru a ne păstra echilibrul sănătății în lunile de iarnă, iată câteva sfaturi utile de care puteți ține cont pentru ca acest echilibru să fie confirmat și de analizele medicale de laborator :

  1. Alimentația bogată în vitamine și minerale esențiale, precum și hidratarea suficientă, sunt importante pentru menținerea echilibrului sistemului imunitar. Chiar dacă majoritatea legumelor și fructelor nu sunt în sezon, alegeți citricele, dovleacul sau sfecla roșie, ușor de găsit chiar și iarna.

  2. Pentru a vă menține tonusul și starea de sănătate, faceți mișcare fizică zilnic, pe cât posibil în aer liber. Producția de limfocite este stimulată de mișcare și astfel vă ajutați propriul corp să își producă resursele necesare pentru a face față pericolului factorilor externi.

  3. Suplimentele alimentare și vitaminele, în anumite combinații, ajută sistemul imunitar să își păstreze forța. Astfel, vitamina C, în combinație cu zincul, reprezintă una dintre cele mai bune protecții pentru sistemul nostru imunitar. În cadrul laboratoarelor de analize Bioclinica puteți opta pentru analiza nivelului de zinc în ser, indicator al mai multor afecțiuni, deficiențe dietetice sau ale tulburărilor de creștere:

  4. Vitamina D este de asemenea un aliat important al sistemului imunitar, ajutând atât la fixarea calciului în organism, cât și la lupta împotriva virusurilor și infecțiilor. În plus, vitamina D joacă și un rol destul de important în anumite afecțiuni maligne, boli autoimune, infecții și boli cardiovasculare. Nivelul analizei din sânge a vitaminei D poate furniza informații utile despre starea de sănătate a întregului nostru sistem imunitar, în laboratoarele noastre putând fi efectuate atât analiza 25-0H vitamina D, cât și 1,25 dihidroxi vitamina D.

În cazul în care sezonul rece v-a surprins totuși într-un moment de vulnerabilitate, este indicat să combateți răceala cât mai rapid, pentru a minimiza efectele asupra sistemului imunitar.


Sus