Analize medicale recomandate în ateroscleroză

Ce este ateroscleroza?

ATEROSCLEROZA este o boală cronică a vaselor arteriale, caracterizată prin îngroșarea și rigidizarea pereților vaselor de sânge determinând îngustarea progresivă a diametrului acestora datorită depunerilor de colesterol. Este importantă și identificarea predispoziției genetice (componenta ereditară) prin analize de laborator.

Investigațiile precoce oferă posibilitatea prevenirii și instituirii tratamentului înainte de apariția sechelelor aterosclerozei, reprezentată de obstrucția completă a unei artere care asigură nutriția și oxigenarea unui organ sau țesut.

Care sunt simptomele aterosclerozei?

• senzaţie de oboseală
  • durere în piept
  • ameţeală sau
  • dureri de cap
  • picioare reci
  • durere în gambe la mers

Care sunt factorii de risc?

Se asociază în producerea și dezvoltarea leziunilor vasculare: nivel crescut al lipidelor, fumat, hipertensiune arterială, sedentarism, diabet zaharat și stres.

Ce analize se recomandă?

Pentru identificarea riscului de ateroscleroză se pot efectua următoarele analize medicale de laborator:

Fiecare dintre acești parametrii reprezintă un factor de risc independent, cu o semnificație aparte în dezvoltarea aterosclerozei.

Cunoașterea acestor parametrii și influența altor factori, cum sunt hipertensiunea, fumatul, diabetul zaharat, sedentarismul, stresul etc., oferă medicilor o bază necesară stabilirii riscului individual pentru ateroscleroză. Un tratament adecvat, poate îmbunătăți semnificativ calitatea vieții persoanei cu ateroscleroză.

Ce trebuie să știe pacientul?

Analizele se efectuează dintr-o probă de sânge recoltată prin procedura standard de puncţie venoasă, după 10-12 ore de repaus alimentar.

Pentru informaţii suplimentare, vă puteţi adresa oricând medicului dumneavoastră!