Screening ADN Human Papilloma virus - genotipuri cu risc crescut și genotipare 16, 18/45

• Sinonime
    HPV
    Real time PCR
    exfoliat endocervical (ThinPrep)
    21 zile la 2-8°C
    1/săptămână
  • Observații

se evită recoltarea probei în perioada menstruală cu 48 de ore înainte de prelevare, pacienta va evita: raporturile sexuale, spălăturile intravaginale, tampoanele intravaginale, tratamentele vaginale locale (creme, geluri), contraceptivele locale Pot fi obținute rezultate fals negative în cazul probelor HPV pozitive care conțin peste 3.5% sânge.

Recoltarea acestei analize medicale se realizează de către medicul de specialitate.

Testul este utilizat pentru detecţia ADN-ului unor genotipuri HPV (Human Papilloma Virus) cu risc crescut ( genotipurile 16, 18) şi indică prezenţa altor genotipuri cu risc crescut.

HPV este un virus ADN, care este agentul cauzal principal al cancerului de col uterin. Exista peste 100 de genotipuri diferite de HPV, dintre care aproximativ 40 pot să infecteze mucoasa genitală umană. Totuşi, numai câteva genotipuri sunt asociate cu displazia cervicală de grad înalt şi cancerul de col uterin. Acestea se numesc genotipuri cu risc crescut. Dintre acestea, genotipurile 16 şi 18 sunt cauza a 70% dintre cazurile de col uterin invaziv.

Infecţia cu HPV transmisă sexual este extrem de frecventă, aproximativ 75% dintre femei fiind expuse la HPV la un moment dat. Majoritatea infecţiilor cu HPV se vindecă spontan, dar persistenţa genotipurilor HPV cu risc crescut reprezintă un factor de risc pentru dezvoltarea cancerului de col uterin.

Testul Papanicolau a fost utilizat încă de la mijlocul anilor '50 ca metodă de detecţie a leziunilor precursoare ale cancerului de col uterin. Anomaliile citologice observate sunt datorate în principal infecţiei cu HPV, dar diverse inflamaţii pot determina rezultate fals pozitive.

Testarea ADN-ului prin PCR este o metodă sensibilă şi non-invazivă pentru determinarea prezenţei unei infecţii active cu HPV.