Analizele mele: 0 Apăsați butonul pentru a adăuga analiza dorită în coș.

Antigen HIV-p24

Enzyme Immunoassay
    ser
  • Transport (temp. °C)
    Transmis
  • Observații

Rezultat în maxim 10 zile lucrătoare.

Despre analiză - Antigen HIV-p24

Virusul imunodeficienței umane, responsabil de sindromul imunodeficienței dobândite, a fost identificat la institutul Pasteur în 1983 (HIV 1) și în 1986 (HIV 2), primele descrieri datând din 1981. Virusul imunodeficienței umane (HIV) este un virus ARN monocatenar.

Căile de transmitere sunt:

• Sexuală
  • Parenterală (transfuzie, schimb de seringi contaminate, contaminare profesională)
  • Verticală (de la mama la făt).

Primo-infecția cu HIV survine în mod obișnuit după 10-15 zile de la contaminare (în condiții extreme între 5-30 de zile). Această perioadă este simptomatică la 50 % din cazuri și prezintă un tablou clinic acut nespecific. Apoi urmează o fază asimptomatică de câțiva ani care ia sfârșit o dată cu scăderea limfocitelor CD4 sub o valoare critică și cu apariția infecțiilor oportuniste cu agenți puțin sau deloc infecțioși la un imunocompetent.

În absența unui tratament anti-retroviral și al tratamentului curativ și profilactic al infecților oportuniste, evoluția este fatală.

Până în prezent au fost identificate două tipuri de HIV: HIV-1 și HIV-2. HIV-2 este similar cu HIV-1 ca tropism celular, structură genomică, mod de transmitere și capacitatea de a produce SIDA. HIV-2 este mai puțin patogen comparativ cu HIV-1, perioada de latență a infecției cu HIV-2 este mai lungă, cu o evoluție a bolii mult mai lentă, iar nivelul viremiilor sunt mult mai scăzute.

Antigenul specific HIV este o proteină virală numită p24. Nivelurile ridicate de p24 sunt prezente în serul sanguin al persoanelor nou infectate în timpul perioadei scurte dintre infecție și seroconversie, ceea ce face testarea antigenului p24 utilă în diagnosticarea infecției primare cu HIV.

Proteina p24 este detectabilă înaintea anticorpilor anti-HIV în timpul infecției acute. Aceasta apare la scurt timp după infectare și este asociată cu un nivel ridicat al viremiei în timpul căreia individul este foarte contagios. Atunci când anticorpii anti HIV devin detectabili, prezența antigenului p24 de multe ori nu mai este demonstrabilă, cel mai probabil datorită formării complexelor antigen-anticorp în sânge.

Testarea pentru p24 are valoare în:

• detectarea infecției primare HIV
  • screening-ul HIV
  • diagnosticarea infecției la nou-născut
  • monitorizarea terapiei antiretrovirale.

Un rezultat pozitiv al testului poate indica infecția cu HIV. Antigenul p24 în sânge este rareori efectuat ca un test de sine stătător. În schimb, este utilizat împreună cu dozarea anticorpilor anti HIV.

Rezultatele testului trebuie să fie interpretate în corelație cu datele clinice și cu alte teste de laborator. Identificarea precoce a infecției permite instituirea unui tratament, ceea ce ar duce la scăderea ratei de diseminare a virusului.