VSH

sânge integral EDTA
    1 zi la 2-8°C
    zilnic

Analiza poate fi decontată CAS / CASAOPSNAJ pe baza biletului de trimitere de la medicul de familie/de specialitate.*

* Valabil doar în județele în care Bioclinica are contract CAS (Arad, Bihor, Bistrița-Năsăud, Brașov, București, Cluj, Constanța, Hunedoara, Iași, Mureș, Timiș) / CASAOPSNAJ (Arad, București, Cluj, Mureș).

VSH : viteza cu care sedimentează eritrocitele într-o perioadă specificată de timp.

Valori crescute: inflamaţii, infecţii, boli necrotice, afecţiuni maligne. În aceste afecţiuni se produce creşterea concentraţiei plasmatice a unor proteine de fază acută (mai ales fibrinogen), care are drept consecinţă apariţia tendinţei de agregare eritrocitară, cu creşterea consecutivă a greutăţii şi sedimentarea eritrocitară mai rapidă.

VSH poate fi utilizat în monitorizarea terapiei, mai ales în cazul bolilor inflamatorii autoimune. În general, valoarea VSH scade în cazul unei evolutii favorabile.

VSH nu poate fi utilizat ca indicator al evoluţiei bolii în cazul afectiunilor maligne.

Limitări:

• Analiză nespecifică
  • Poate să nu crească în faza activă a bolii
  • În comparaţie cu alţi indicatori (ex. CRP), poate să crească mai târziu în faza iniţială a infecţiei şi poate să rămână crescut o perioadă mai lungă în perioada de convalescenţă.