Rotavirus (coproantigen)

Imunocromatografie
    materii fecale (coprorecoltor fără mediu de transport)
    3 zile la 2-8°C, > 3 zile la -20°C
    1 g
    zilnic

Analiză medicală pentru determinarea calitativă a antigenului de rotavirus în materiile fecale.

Infecţiile cu rotavirus apar frecvent în timpul lunilor de iarnă. În cazul copiilor spitalizaţi cu enterita acută, până la 50% din probe au fost pozitive pentru rotavirus.

Rotavirusurile transmise pe cale fecal-orală sunt eliminate în cantităţi mari în intestin.

Rotavirusurile sunt cei mai importanţi agenţi etiologici ai gastroenteritelor non-bacteriene la copiii între 6 luni şi 3 ani, putând afecta şi adulţii şi copiii mai mari. În grupurile cu risc (copii, pacienţi în vârstă sau imunodeprimați) infecţia poate duce la deces.

Rezultatele obţinute trebuie să fie întotdeauna interpretate în funcţie de contextul clinic.

Un rezultat pozitiv nu exclude prezenţa altui agent patogen infecţios, la fel cum un rezultat negativ nu exclude neapărat infecţia cu Rotavirus. Acest lucru poate fi cauzat de excreţia intermitentă a patogenului sau de cantitatea scăzută a antigenului din scaun.

Dacă pacientul este anemic sau se suspectează o infecţie cu unul dintre acești patogeni, se recomandă testarea unei alte probe de scaun după 4 săptămâni.