Urocultură

8 ore la 2-8°C
    zilnic
  • Observații

Pentru detalii despre modul de recoltare, vă rugăm să dați click aici.

Analiza poate fi decontată CAS / CASAOPSNAJ pe baza biletului de trimitere de la medicul de familie/de specialitate.*

* Valabil doar în județele în care Bioclinica are contract CAS (Arad, Bihor, Bistrița-Năsăud, Brașov, București, Cluj, Constanța, Dolj, Gorj, Hunedoara, Iași, Mureș, Timiș) / CASAOPSNAJ (Arad, București, Cluj, Mureș).

Urocultura reprezintă una dintre cele mai frecvent întâlnite analize medicale, care se realiză pentru a determina dacă pacientul prezintă sau nu de o infecţie a tractului urinar.

Acest test de laborator se efectuează atunci când pacientul prezintă simptome care sunt sugestive unei infecţii ale tractului urinar, cum ar fi durere şi usturime (disurie) la urinare sau urinare frecventă.

Indicație clinică

Cu ajutorul acestei analize pot fi diagnosticate boli precum cistita (inflamaţie a vezicii urinare, ca urmare a pătrunderii bacteriilor prin uretră, canalul prin care este eliminată urina), nefrita (inflamarea țesutului renal).

În cazul în care urocultura este pozitivă (sunt prezente bacterii în urină), atunci se recomandă efectuarea unei antibiograme, care va determina sensibilitatea microbiană la antibiotice.

Infecţiile urinare sunt mai des întâlnite în rândul femeilor, iar în cazul gravidelor este importantă urmărirea simptomelor asociate infecţiilor urinare.

În urma rezultatului acestei analize de laborator, medicul de specialitate vă va prescrie şi tratamentul medicamentos pe care trebuie să îl urmați.

De asemenea, medicul poate cere efectuarea mai multor uroculturi pentru monitorizarea eficienţei tratamentului aplicat, până la sterilizarea urinii.

Pentru pacienți