Anticorpi anti Candida albicans IgG

1 zi la 2-8°C, > 1 zi la -20°C
    1/săptămână

Despre analiză - Anticorpi anti Candida albicans IgG

Candida albicans este un fung ubicuitar care aparține familiei ascomicetelor, facultativ patogen, care face parte din flora normală cutanată şi mucoasă. Infecţia se poate produce pe cale endogenă (floră normală) sau exogenă: interindividual (de la mamă la nou-născut în timpul traversării canalului vaginal) şi prin echipamentul medical insuficient sterilizat.

Este considerat nepatogen pentru populaţia sănătoasă şi oportunist în cazul femeilor însărcinate sau pacienţilor care suferă de diverse afecţiuni (de exemplu, diabet zaharat), în cazul celor trataţi intensiv cu antibiotice sau cu imunosupresoare.

Aproximativ 90 % din candidoze sunt cauzate de C.albicans. Infecţiile pot fi acute (superficiale) sau subacute (invazive). Infecţiile acute determină leziuni la nivelul epiteliului cavităţii bucale, genitale, tegumentelor şi unghiilor. Infecţiile subacute pot afecta epiteliul aparatului respirator (bronhiile, plămânii), inima sau meningele.

La pacienții imunodeprimați cu imunodeficiență celulară (de exemplu, SIDA), C.albicans poate produce necroză severă în țesuturile infectate și decesul în caz de pneumonie.

Determinarea acestor anticorpi la nou-născuți are valoare redusă.

Testele serologice sunt frecvent utilizate pentru a investiga semnificația clinică a izolatelor de Candida. Totuși, nivelul anticorpilor anti Candida albicans este dificil de interpretat, datorită prezenței acestor anticorpi și la 20-30 % dintre persoanele sănătoase.

Prezența anticorpilor anti Candida albicans IgG poate indica existența unei infecții în antecedente, testul fiind util în special la pacienții imunocompromiși.

Pentru pacienți