Anticorpi anti Chlamydia trachomatis IgA

ser
    7 zile la 2-8°C, > 7 zile la -20°C
    zilnic

Chlamydia trachomatis, o bacterie gram-negativă, cu localizare obligatoriu intracelulară, este agentul etiologic al unei infecţii transmise pe cale sexuală.

Infecţiile tractului urogenital se asociază cu salpingita, sarcini ectopice și infertilitate la femei, respectiv cu uretrită şi epididimită la bărbaţi.

Valoare clinică

La femei infecţia este localizată cel mai frecvent la nivelul colului uterin, dar este adesea asimptomatică şi, netratată, poate ascensiona la nivelul uterului, trompelor uterine şi ovarelor, determinând boală inflamatorie pelvină (BIP).

Nou-născuţii cu mame infectate pot dezvolta conjunctivită, infecţii nazofaringiene şi pneumonie cu C. trachomatis.

La bărbaţi infecţia netratată (frecvent asimptomatică) poate determina epididimita, o complicaţie majoră.

Culturile celulare utilizate pentru a detecta infecţia cu C. trachomatis au fost înlocuite de testele de biologie moleculară (PCR), cu o înaltă sensibilitate și specificitate.

Prezența anticorpilor de tip Ig A este asociată cu o infecție activă, fie că este vorba de o infecție primară, cronică sau reinfecție.

Referințele metodei de lucru