Anticorpi anti Coxiella burnetii (faza II) IgM

ser
    7 zile la 2-8°C, >7 zile la - 20°C
    5/săptămână

Febra Q este o zoonoză produsă de Coxiella burnetii, o bacterie Gram negativă cu localizare strict intracelulară.
Rezervorul infecţiei este constituit de numeroase mamifere (bovine, ovine, caprine), care excretă bacteria prin urină, materii fecale, lapte, placentă, lichid amniotic.

Manifestări clinice

Infecţia se produce prin inhalarea aerosolilor infectaţi. Din punct de vedere clinic se prezintă sub 3 forme majore:

• forma asimptomatică (50-60% din cazuri)
  • forma acută (după o incubaţie de aproximativ 3 săptămâni) - se manifestă mai ales printr-un sindrom pseudogripal; se poate asocia cu hepatită (pacienţi tineri) sau cu pneumopatie febrilă (pacienţi imunodeprimați)
  • forma cronică - endocardită (cel mai frecvent)

În timpul infecţiei au loc schimbări ale structurii lipopolizaharidice ale membranei externe bacteriene, denumite şi variaţii de fază. Diferenţele între antigenele de faza I şi antigenele de faza II ajută la stabilirea stadiului infecţiei (acută / cronică). Astfel, în faza acută a infecţiei nivelul anticorpilor specifici fazei II este mai ridicat.

Anticorpii anti Coxiella burnetii (faza II) de tip IgM pot fi detectați începând cu săptămâna a doua de la debutul infecției si persistă aproximativ 4 luni.

Referințele metodei de lucru

Pentru pacienți