Analizele mele: 0 Apăsați butonul pentru a adăuga analiza dorită în coș.

Anticorpi anti peptid ciclic citrulinat (CCP)

Chemiluminescent Microparticle Immunoassay (CMIA) / Chemiluminiscență
    ser
  • Transport (temp. °C)
    7 zile la 2-8°C, > 7 zile la -20°C
    zilnic

Despre analiză - Anticorpi anti peptid ciclic citrulinat (CCP)

Poliartrita reumatoidă (PR): afecțiune sistemică autoimună, caracterizată prin inflamația cronică a articulațiilor, cu evoluție progresivă spre distrucție articulară. Diagnosticul se stabileşte pe baza datelor clinice şi serologice. Iniţial factorul reumatoid (FR) a fost considerat un marker al PR, fiind întâlnit la 50-90% din cazuri; FR nu este însă un test specific pentru poliartrita reumatoidă, fiind întâlnit şi în alte afecţiuni autoimune, boli infecţioase şi la unele persoane sănătoase. Anticorpii anti CCP au o specificitate crescută (90-99%) pentru poliartrita reumatoidă, comparativ cu FR. Aceşti anticorpi aparţin familiei de anticorpi anti-filagrina, împreună cu anticorpii antikeratina şi anti factor perinuclear. În plus, ac. anti CCP au fost recent incluşi în noile criterii de diagnostic precoce al PR şi s-au dovedit a fi puternic asociaţi cu artrită erozivă.

Ac. anti CCP sunt utili în diagnosticul preclinic al PR şi au rol prognostic în severitatea bolii.

Referințele metodei de lucru