Anticorpi anti virus sincițial respirator (RSV) IgG

ser
    Transmis
  • Observații

Rezultat în maxim 10 zile lucrătoare.

Despre analiză - Anticorpi anti virus sincițial respirator (RSV) IgG

Respiratory Syncytial Virus (RSV) / Virusul Respirator Sincițial este un virus ARN din familia Paramyxoviridae și reprezintă cauza majoră a infecțiilor respiratorii umane, în special în rândul populației tinere. Infecția poate fi severă și afectează cel mai frecvent copiii mici. La sugari, virusul poate provoca bronșiolită sau pneumonie.

Infecția este sezonieră și apare de obicei toamna târziu, atingând punctul maxim în lunile reci de iarnă. Transmiterea virusului se face prin picături infectante (contact apropiat cu persoane bolnave sau prin suprafețe și obiecte contaminate).

Manifestări clinice

RSV cauzează infecții repetate de-a lungul vieții, de obicei asociate cu simptomatologie asemănătoare cu cea de raceală: tuse, strănut, rinoree, durere în gât, respirație șuierătoare, febră, scăderea apetitului.

Prezența RSV poate fi identificată serologic prin detecția anticorpilor în ser sau plasmă umană.

Testul este utilizat de obicei pentru diagnosticarea infecției la persoanele care au simptome moderate până la severe cu implicarea tractului respirator inferior. Acesta se face în primul rând la copiii mici, persoanele în vârstă și la cele cu sistemul imunitar compromis. Copiii mai mari și adulții nu sunt testați uzual deoarece cei mai mulți vor avea doar infecții respiratorii superioare ușoare.

Un rezultat normal sau negativ indică faptul că nu există anticorpi pentru RSV în sânge, ceea ce înseamnă că persoana nu a fost infectată cu RSV. Prezența anticorpilor anti RSV IgA semnifică existența unei infecții active, fie că este vorba de o infecție primară, cronică sau reinfecție. Prezența anticorpilor anti RSV Ig G la sugari semnifică existența unei infecții cu RSV în trecut sau că copilul a primit anticorpii transplacentar înainte de naștere, de la mamă. La adulți, un rezultat pozitiv înseamnă că aceștia au trecut printr-o infecție cu RSV.

www.mayomedicallaboratories.com

Pentru pacienți