QuantiFERON®-Test (TB Gold Plus)

Enzyme Immunoassay (EIA)
    kit special de recoltare
    Tuburile primare, după termostatare și centrifugare: 28 de zile la 2-8°C, > 28 de zile la -20°C
    2/săptămână
  • Observații

Pentru instrucțiuni de recoltare vă rugăm să dați click aici.

QuantiFERON -TB Gold In-Tube (QFT) este un test pentru aprecierea răspunsului imun mediat celular faţă de antigenele unor peptide care simulează proteinele micobacteriene (ESAT-6, CFP-10).

Persoanele infectate cu Mycobacterium tuberculosis prezintă de obicei, limfocite care recunosc aceste antigene. Procesul de recunoaştere presupune generarea şi secreţia unei citokine, Gamma-Interferonul.

Tuberculoza este o boală cauzată de infecţia cu M. tuberculosis, care se transmite în mod obişnuit pe cale aeriană de la pacienţii cu tuberculoză pulmonară. Un individ recent infectat se poate îmbolnăvi de tuberculoză într-un interval de săptămâni sau luni, însă majoritatea persoanelor infectate nu se îmbolnăvesc. Infecţia latentă, asimptomatică, poate persista la unele persoane, care pot dezvolta boala în luni sau ani. Principalul scop al diagnosticării tuberculozei latente este posibilitatea asigurării tratamentului medical pentru prevenirea bolii tuberculoase. Infecţia latentă trebuie diferenţiată de tuberculoză (boală), care implică de obicei, plămânii şi tractul respirator inferior, deşi pot fi afectate şi alte organe. Boala este diagnosticată pe baza datelor clinice, anamnestice, radiologice, histologice şi microbacteriologice.

QFT este un test indirect pentru infecţia cu M. tuberculosis (inclusiv boala), care trebuie utilizat în asociere cu radiografia şi alte evaluări medicale şi diagnostice.

Testul nu face diferenţa între forma activă şi cea latentă de infecţie.

Un rezultat negativ nu exclude infecţia cu M. tuberculosis; rezultate fals negative se pot datora stadiului infecţiei (de exemplu, recoltarea probei înainte de dezvoltarea răspunsului imun celular), unor afecţiuni asociate care afectează imunitatea, nerespectarea condiţiilor de recoltare şi manipulare a probelor sau altor variabile imunologice.