VDRL (RPR) - Sifilis

RPR-carbon
    ser
    zilnic

Analiza poate fi decontată CAS / CASAOPSNAJ pe baza biletului de trimitere de la medicul de familie/de specialitate.*

* Valabil doar în județele în care Bioclinica are contract CAS (Arad, Bihor, Bistrița-Năsăud, Brașov, București, Cluj, Constanța, Hunedoara, Iași, Mureș, Timiș) / CASAOPSNAJ (Arad, București, Cluj, Mureș).

Test de aglutinare (floculare) pe lamă, utilizat pentru determinarea calitativă şi semicantitativă a anticorpilor anti-antigen VDRL (un diagnostic prezumtiv pentru sifilis), în serul sau plasma umană.

Sifilisul este o boală complexă transmisă, de obicei, pe cale sexuală. Infecţia este diagnosticată prin detecţia anticorpilor faţă de Treponema pallidum. Aceşti anticorpi devin detectabili la aproximativ 3-4 săptămâni după expunere şi pot rămâne detectabili perioade lungi după tratament.

Se formează două grupuri de anticorpi: o grupă reacţionează cu antigenele non-treponemice folosite pentru testul VDRL/RPR, iar a doua grupă reacţionează cu antigenele specifice ale Treponema pallidum.

Anticorpii faţă de antigenele non-treponemice se găsesc în mod normal în boala activă, nivelul lor scade după un tratament corect. Astfel testele non-treponemice sunt utile nu numai pentru identificarea infecţiei, ci şi pentru monitorizarea eficienţei tratamentului.

În cazul unui rezultat pozitiv al testului VDRL, este necesară efectuarea testului TPHA, deoarece anticorpii non-treponemici pot să apară şi în alte afecţiuni (mononucleoză infecţioasă, lepră, lupus eritematos sistemic, malaria, pneumonia virală etc.) sau în sarcină.