ARN virus hepatic C (cantitativ) - hepatită C

• Sinonime
    viremie hepatită C, încărcătură virală hepatită cronică C
    Real time PCR
    plasmă EDTA (tub primar cu gel separator centrifugat)
    3 zile la 2-8°C, 6 săptămâni la -20°C
    5/săptămână

Hepatita virală C reprezintă o importantă problemă de sănătate, fiind una din principalele cauze de transplant hepatic datorită evoluției sale spre ciroză hepatică și hepatocarcinom.

Transmiterea HCV este predominant parenterală: prin transfuzii sanguine, consum de droguri pe cale intravenoasă sau accidental, în cazul personalului medical care vine în contact cu sângele infectat.

Transmiterea nosocomială e responsabilă de 15 % din contaminări (sterilizarea insuficientă a materialelor chirurgicale etc.).

Deși rară, transmiterea pe cale sexuală este posibilă.

Analiză medicală care permite determinarea cantitativă a ARN-ului virusului hepatitei C în plasma pacienților infectați (viremie, încărcătura virală). Este foarte util în managementul pacienților cu infecție cronică, fiind de un real folos în urmărirea răspunsului la tratamentul antiviral (nivelul încărcăturii virale scade atunci când tratamentul este eficient).