Analizele mele: 0 Apăsați butonul pentru a adăuga analiza dorită în coș.

ARNr Chlamydia trachomatis & Neisseria gonorrhoeae

Nucleic Acid Amplication Test (NAAT) - TMA & DKA
    femei: secreție exo/endocervicală, secreție vaginală (ThinPrep), urină (prima urină de dimineață - primul jet); bărbați: secreție uretrală (ThinPrep), urină (prima urină de dimineață - primul jet)
  • Transport (temp. °C)
    Urină: 24 de ore la 2-30°C, ThinPrep: 30 zile la 2-30°C
    5/săptămână

Despre analiză - ARNr Chlamydia trachomatis & Neisseria gonorrhoeae

Chlamydia trachomatis, o bacterie gram-negativă, cu localizare obligatoriu intracelulară, este agentul etiologic al unei infecţii transmise pe cale sexuală.

Infecţiile tractului urogenital se asociază cu salpingita, sarcini ectopice și infertilitate la femei, respectiv cu uretrită şi epididimită la bărbaţi.

Valoare clinică

La femei infecţia este localizată cel mai frecvent la nivelul colului uterin, dar este adesea asimptomatică şi, netratată, poate ascensiona la nivelul uterului, trompelor uterine şi ovarelor, determinând boală inflamatorie pelvină (BIP).

Nou-născuţii cu mame infectate pot dezvolta conjunctivită, infecţii nazofaringiene şi pneumonie cu C. trachomatis.

La bărbaţi infecţia netratată (frecvent asimptomatică) poate determina epididimita, o complicaţie majoră.

Culturile celulare utilizate pentru a detecta infecţia cu C. trachomatis au fost înlocuite de testele de biologie moleculară, cu o înaltă sensibilitate și specificitate.

_Neisseria gonorrhoeae _ este agentul cauzal al unei infecții transmise pe cale sexuală.

Manifestări clinice

La bărbaţi, infecţia se manifestă de obicei prin uretrită acută, cu un exudat purulent.

La femei, infecţia este localizată de obicei la nivelul colului uterin, dar poate evolua şi la nivelul vaginului şi al uterului.

Infecţia este frecvent asimptomatică, mai ales la femei.

În absenţa tratamentului pot să apară complicaţii, cum ar fi salpingita acută sau boală inflamatorie pelvină la femei, respectiv epididimita la bărbaţi.

Culturile celulare sunt utilizate în mod normal pentru detecţia Neisseria gonorrhoeae.

Diagnosticul prezumtiv se bazează pe examinarea morfologică, frotiu Gram, oxidază pozitivă.

Pentru confirmarea diagnosticului de gonoree se vor utiliza analize medicale de laborator, cu o înaltă sensibilitate şi specificitate, teste de biologie moleculară.

Referințele metodei de lucru