HLA B27

HyBeacon Real-Time PCR
    sânge integral EDTA (tub primar)
    7 zile la 2-8°C, > 1 an la - 20°C
    5/săptămână
  • Formulare de consimțământ
  • Observații

Este necesară completarea formularului de consimțământ.

Generalităţi

Există o asociere strânsă între gena HLA-B27 şi spondilita anchilozantă (boala Bekhterev). Spondilita anchilozantă este o afecţiune reumatică cronică, cu afectarea frecventă a coloanei vertebrale şi a articulaţiilor sacroiliace. Deoarece primele semne de boala sunt frecvent nespecifice, între apariţia primelor simptome şi stabilirea unui diagnostic corect poate să treacă mult timp.

Valoarea informativă ridicată a testării HLA-B27 poate fi utilă în diagnosticul bolii încă din stadii incipiente de boală. Aproximativ 90% dintre pacienţii cu spondilită anchilozantă sunt HLA-B27 pozitivi. Un pacient cu semne clinice şi radiologice de boală care este şi HLA-B27 pozitiv are un risc crescut de a dezvolta spondilită anchilozantă faţă de unul HLA-B27 negativ. Antigenul nu este însă cauzativ, aproximativ 8% din subiecţii sanatoşi sunt HLA-B27 pozitivi.

Acest test nu trebuie utilizat ca test screening pentru spondilita anchilozantă. Antigenul mai poate fi asociat şi cu alte afecţiuni, cum ar fi sindromul Reiter(79% din pacienţi sunt B27 pozitivi) sau artrită juvenilă reumatoidă (42%).