Antigen Giardia lamblia (coproantigen)

Imunocromatografie
    materii fecale (coprorecoltor fără mediu de transport)
    3 zile la 2-8°C, > 3 zile la -20°C
    1 g
    zilnic

Test imunocromatografic pentru determinarea calitativă a antigenului de Giardia lamblia în materiile fecale. Giardia lamblia este un protozoar flagelat intestinal.

Transmiterea se realizează prin intermediul chisturilor infecţioase. Infecţia apare după ingerarea chisturilor cu apa sau alimentele contaminate. În condiţiile unei igiene inadecvate, infecţia se transmite, de obicei, pe cale fecal-orală de la persoană la persoană. Infecţia poate fi asimptomatică sau se poate manifesta prin diaree acută sau cronică.

Perioada de incubaţie este de 3-42 de zile.

Metoda de diagnostic cel mai frecvent utilizată în trecut era detecţia microscopică a chisturilor în materiile fecale.

O metodă alternativă de diagnostic pentru detecţia Giardia lamblia este cea imunocromatografică, care este echivalentă cu investigaţia microscopică în ceea ce priveşte sensibilitatea şi specificitatea.

Un rezultat negativ nu exclude infecţia cu Giardia lamblia, poate fi cauzat de excreţia intermitentă de paraziţi sau de cantitatea prea mică de antigene din probă.

În funcţie de contextul clinic se recomandă retestare după 4 săptămâni.