Anticorpi anti HBs - virus hepatic B (HBV)

• Sinonime
    Ac. anti Hbs
    Chemiluminiscență / Chemiluminescent Microparticle Immunoassay (CMIA)
    ser
    7 zile la 2-8°C, > 7 zile la -20°C
    zilnic

Virusul hepatic B (HBV) este endemic în lume, fiind o cauză majoră a bolii hepatice.

Mod de transmitere

Virusul hepatic B se transmite prin contactul direct cu sânge sau alte lichide ale corpului. Cele mai frecvente moduri de transmitere sunt: transfuziile de sânge, înțeparea cu ace, contactul direct cu răni deschise, contactul sexual, transmiterea neonatală.

Perioada de incubație

Perioada medie de incubare pentru infecția cu HBV este de 6-8 săptămâni. Simptomele clinice comune includ febra, gastroenterita, icterul. Infecția cu HBV poate evolua ca și hepatită icterică tipică, forma subclinică anicterică de hepatită, hepatită fulminantă, hepatită cronică sau persistentă.

La adulți, infecția cu HBV se vindecă în 90-95% din cazuri, 5-10 % dezvoltând infecția cronică.

Infecția cu HBV (mai ales infecția cronică) este asociată cu dezvoltarea carcinomului hepatocelular.

Anticorpii anti-HBs sunt folosiți pentru a determina statusul imun față de virusul hepatic B sau progresia bolii la pacienții infectați cu HBV. O creștere a nivelului anticorpilor anti-HBs, împreuna cu negativarea Ag HBs, denotă convalescența în hepatita B.

Nivelul anticorpilor anti-HBs poate fi măsurat pentru a determina dacă vaccinarea este necesară sau după vaccinare, pentru a se stabili dacă s-a obtinut protecția imunologică.

Referințele metodei de lucru