Antigen HBs calitativ - virus hepatic B (HBV)

• Sinonime
    Ag Hbs
    Chemiluminiscență / Chemiluminescent Microparticle Immunoassay (CMIA)
    ser
    7 zile la 2-8°C, > 7 zile la -20°C
    zilnic

Analiza poate fi decontată CAS / CASAOPSNAJ pe baza biletului de trimitere de la medicul de familie/de specialitate.*

* Valabil doar în județele în care Bioclinica are contract CAS (Arad, Bihor, Bistrița-Năsăud, Brașov, București, Cluj, Constanța, Dolj, Gorj, Hunedoara, Iași, Mureș, Timiș) / CASAOPSNAJ (Arad, București, Cluj, Mureș).

Virusul hepatic B (HBV) este endemic în lume, fiind o cauză majoră a bolii hepatice. Virusul hepatic B se transmite prin contactul direct cu sânge sau alte lichide ale corpului. Cele mai frecvente moduri de transmitere sunt: transfuziile de sânge, înţeparea cu ace, contactul direct cu răni deschise, contactul sexual, transmiterea neonatală. Perioada medie de incubare pentru infecţia cu HBV este de 6-8 săptămâni. Simptomele clinice comune includ febră, gastroenterită, icter. Infecţia cu HBV poate evolua ca şi hepatita icterică tipică, forma subclinică anicterică de hepatită, hepatita fulminantă, hepatita cronică sau persistentă.

La adulţi, infecţia cu HBV se vindecă în 90-95% din cazuri, 5-10% dezvoltând infecţia cronică. În cazul nou-născuţilor infectaţi cu HBV, infecţia cronică se dezvoltă în 90% din cazuri.

Infecţia cu HBV (mai ales infecţia cronică) este asociată cu dezvoltarea carcinomului hepatocelular.

Antigenul de suprafaţă al virusului hepatic B (AgHBs) este un marker serologic distinct al hepatitei acute sau cronice B. Este primul antigen care apare după infecţia cu HBV, fiind detectat cu 1-10 săptămâni înainte de debutul simptomelor clinice.

Este utilizat pentru diagnosticul infecţiei cu HBV şi pentru monitorizarea statusului persoanelor infectate (vindecare/cronicizare). În cazul în care infecţia se vindecă, AgHBs dispare la 3-5 luni de la debutul acesteia.

La pacienţii cu infecţie cronică, nivelul AgHBs rămâne detectabil toată viaţa.

AgHBs este utilizat, de asemenea, pentru evaluarea eficacităţii tratamentului antiviral.

Pentru pacienți