Anticorpi anti virus rujeolic IgM

ser
    5 zile la 2-8°C, 6 luni la -20°C
    zilnic

Virusul rujeolic este un virus ARN, care aparţine familiei Paramyxoviridae. Rujeola este o afecţiune înalt contagioasă; calea de pătrundere a virusului în organism este cea respiratorie. Perioada de incubaţie este de 10-14 zile. Primele simptome sunt reprezentate de febră, tuse şi conjunctivită, urmate de o erupţie generalizată maculopapulară, care apare la 2-4 zile de la debutul bolii.

La pacienţii cu un sistem imunitar sănătos, infecţia este autolimitată. Se consideră că infecţia cu tulpini sălbatice de virus conferă imunitate intreaga viată. Principalele complicaţii ale infecţiei cu virus rujeolic sunt de natură neurologică: encefalită post-infectioasă şi panencefalita sclerozantă subacută.

Indicații clinice

Testele serologice sunt utilizate de rutină pentru confirmarea diagnosticului. Infecţia acută este confirmată serologic prin detecţia ac. anti virus rujeolic de tip IgM sau IgG. Ac. anti virus rujeolic IgM au o valoare deosebită pentru confirmarea infecţiei acute cu virus rujeolic; ei apar aproape întotdeauna odată cu apariţia erupţiei cutanate şi persistă aproximativ 4-8 săptămâni (cu o mare variabilitate individuală).

Foarte rar, ac. de tip IgM nu sunt detectabili, în aceste cazuri o creştere substanţială a nivelului IgG fiind utilă pentru confirmarea diagnosticului. Un rezultat negativ poate fi datorat unui titru scăzut de anticorpi la debutul infecţiei.

Referinţele metode de lucru